Frågor och svar

Här samlar vi svaren på de vanligaste frågorna vi får

Här har vi gjort en sammanställning på de vanligaste frågorna vi får med efterföljande svar. Denna sida uppdateras löpande.


Vad gäller för
Actic gym under renoveringen?
Gymmet är öppet som vanligt och påverkas inte av renoveringen. Ordinarie entré är stängd under renoveringsperioden så vi har en alternativ ingång på sidan av badhusfastigheten.
Omklädningsrummen finns tillgängliga.

Öppettider hittar du här.

Vanliga entrén är stängd, hur kommer jag in till gymmet?
Ingången till gymmet under renoveringsperioden ligger på höger sida av fastigheten från den vanliga entrén. Gå förbi entrén till Samhällsbyggnadsförvaltningen Bergslagen. Till vänster ser du skyltningen till gymmets tillfälliga entré.

Jag funderar på att köpa ett gymkort, hur går jag tillväga när badet är stängt?
Vi har personal tillgänglig i gymmet under våra öppettider. Välkommen in till gymmet så berättar vi gärna mer om hur du gör för att bli medlem hos oss.

Kan jag nyttja omklädningrummet, bastun och duschar under renoveringen?
Absolut, omklädningerummen kommer fortfarande vara öppna. För att använda omklädningsrummen under renoveringen betalas ordninarie entré i kassan en trappa ner. Man kan även använda sitt årskort, 10-kort, månadskort eller Actickort.

Ingången under renoveringsperioden ligger på höger sida av fastigheten från den vanliga entrén. Gå förbi entrén till Samhällsbyggnadsförvaltningen Bergslagen. Till vänster ser du skyltningen till anläggningens tillfälliga entré. Kassan finns en trappa ner i gymmet.

Jag har köpt årskort, hur kompenseras jag?
Vi kommer inte att kompensera årskortsinnehavare. Detta med hänvisning till våra villkor som delades ut till alla kunder vid årskortsköpet. Läs villkoren häröppnas i nytt fönster.

Förändringar i öppethållning/öppettider berättigar ej till förlängning av årskort eller annan kompensation. Det innefattar även underhåll/reparation som kan innebära en stängning av hela eller delar av badanläggningen.

Vad händer med mitt 10-kort (Vuxen/ungdom/student/pensionär)?
Korten förlängs med samma antal dagar som badet är helt stängt. Detta gäller enbart de kort som har giltighetstid hela renoveringsperioden.

De kort som har slutdatum under renoveringsperioden förlängs från öppningsdatumet med de antal dagar som kortet varit giltigt under stängningen. Exempel: Ditt kort har slutdatum 1 juni 2019, kortet förlängs med 27 dagar (6 maj – 1 juni) från öppningsdatum.

Kommer mitt månadskort att förlängas (Vuxen/ungdom)?
Från öppningsdatumet förlängs ditt kort med de antal dagar som kortet varit giltigt under stängningen.
Exempel: Ditt kort har slutdatum 16 maj 2019, kortet förlängs med 11 dagar (6 maj – 16 maj) från öppningsdatum.

Jag har planerat att gå på gruppträning, hur påverkar det mig?
All gruppträning förutom vattengymnastiken pågår som planerat fram till och med vecka 21.

Jag har ett vattengymnastikkort, vad händer med mitt kort när ni avslutar terminen tidigare än planerat?
Vattengymnastikkorten förlängs med 21 dagar från det datum ditt kort går ut. 21 dagar är lika med de veckor som ställs in på grund av renoveringen.

Vid inpassering till gymmet registrerar jag mitt kort för poäng i myActic, kommer jag förlora poäng nu när ni har en annan entré?
Nej, vi flyttar ner datorsystemet till disken i gymmet. Ta med ditt Actickort in till gymmet och registrera dig där.

Kommer ni erbjuda nya simskolegrupper i höst?
Ja, verksamheten kommer att pågå som vanligt under hösten med privata simskolor. Information om grupper, tider och anmälan släpps på vår hemsida under juli månad.

Vad händer med simskolor för skolklasser till hösten?
Verksamheten kommer att pågå som vanligt under hösten. Vänligen kontakta vår badhuschef, Fanny Ardesjö, för att boka in höstens klasser.

Vad blir biljettpriset när ni öppnar upp delar av badhuset i augusti?
Ordinarie priser gäller från det att vi öppnar.

Arombastun som ni erbjuder på onsdagar, vad händer med den?
Arombastun hade avslutning vecka 17 och startas upp till hösten igen.