Frågor och svar

FRÅGOR och svar gällande coronaviruset covid-19

Hela bad- och gymanläggningen fortsätter att hålla stängt för allmänheten med anledning av rådande restriktioner. Stängningen innefattar hela bad- och gymanläggningen tills vidare.

Nedan har vi gjort en sammanställning på de vanligaste frågorna vi får med efterföljande svar. Denna sida uppdateras löpande.

Vilka delar kommer att vara stängda?
Hela bad- och gymanläggningen kommer att vara stängd för allmänheten tills vidare. Det innebär att receptionen, motionsbassängen, äventyrsbassängen, barnpoolen, undervisningsbassängen, bastu, bubbelpooler, relaxavdelningen och gymmet kommer att vara stängda.

Vad gäller för Actic gym och mig som medlem?
Gymmet hålls stängt tills vidare. Alla medlemskap är automatiskt frysta under den tid vi har stängt.

Kommer Actics gruppträningar att pågå under tiden?
Alla gruppträningspass är inställda tills vidare.

Kan jag använda mitt friskvårdsbidrag till mitt Acticmedlemskap trots att det är stängt?
Ja, ring till receptionen på telefonnummer 0581-815 30 så hjälper vi dig! Bäst är att ringa på vardagar klockan 09.00-11.00. Vi har inte möjlighet att svara på eftermiddagar, helger och röda dagar.

Hur påverkas vattengymnastiken?
Vattengymnastiken ställs in tills vidare.

Kommer simskolan att fortsätta?
Vuxensimskolan kommer att skjutas upp tillsvidare, vi återkommer med datum för när vuxensimskolan kan starta upp igen. Övriga simskolor har avslutats.

Kommer ni starta upp simskolor till våren?
I dagsläget kan vi inte svara på när vi kan starta upp simskolor. Vi kommer att publicera på vår hemsida och våra sociala medier när vi öppnar upp för nya anmälningar.

Kommer badet vara öppet för skolsimskolor?
Badet kommer att vara öppet för bokad skolverksamhet under begränsade tider. Kontakta receptionen, 0581-815 30 alt. energikallan@besoklinde.se för att boka tid.

Jag tränar i förening, påverkas mina träningstider?
Träning för barn och unga födda 2002 eller senare kommer att kunna genomföras. Kolla med din förening om vad som gäller för just dig eller ditt barn. Föreningarna ansvarar för att träningsverksamheten sker på ett sätt som minimerar smittrisk.

Jag har köpt årskort, hur kompenseras jag?
Ditt badårskort kommer att bli förlängt med det antal dagar som hela badanläggningen varit helt stängd under 2020. Kortet förlängs från den dag som anläggningen öppnar igen.

Vad händer med mitt 10-kort (Vuxen/ungdom/student/pensionär)?
Korten förlängs med samma antal dagar som badet är helt stängt. Detta gäller enbart de kort som har giltighetstid hela perioden som badet hålls stängt.

De kort som har slutdatum under den stängda perioden förlängs från öppningsdatumet med de antal dagar som kortet varit giltigt under stängningen. Exempel: Ditt kort har slutdatum 10 november 2020, kortet förlängs med 5 dagar (5 november – 10 november) från öppningsdatum.

Kommer mitt månadskort att förlängas (Vuxen/ungdom)?
Från öppningsdatumet förlängs ditt kort med de antal dagar som kortet varit giltigt under stängningen.
Exempel: Ditt kort har slutdatum 30 november 2020, kortet förlängs med 26 dagar (5 november – 30 november) från öppningsdatum.

Jag har ett vattengymnastikkort, vad händer med mitt kort när ni avslutar terminen tidigare än planerat?
Vattengymnastikkorten kommer att förlängas med den tid vi har stängt.

Jag har ett presentkort, vad händer med giltighetstiden?
Från att vi öppnar igen förlängs ditt presentkort med samma antal dagar som presentkortet varit giltigt under stängningen.
Exempel: Ditt presentkort har slutdatum 30 november 2020, presentkortet förlängs med 26 dagar (5 november – 30 november) från öppningsdatum.


Vi uppdaterar sidan löpande med ny information.

Har du ytterligare frågor, vänligen maila dessa till energikallan@besoklinde.se.